jump to navigation

Por qué abandoné GNU/Linux Juliol 17, 2007

Posted by MaTa in Articles interessants, Criticalia, Qüestió de filosofia.
trackback

Critica força interessant i actual sobre el que avui en dia s’ha convertit la comunitat del programari lliure. La veritat és que el pots tenir punts a favor en contra, pots estar-ne a favor o no, peró esta ben explicada i des d’un punt de vista imparcial. La veritat és que val la pena dedicar-hi una estona a llegir-ho. No tot sempre son flors i violes…

 – La ambición está empezando a reinar en la comunidad. Empresas como Novell firman acuerdos con Microsoft para “rascarse la espalda” mutuamente.

–   La comunidad -que ahora es más numerosa que antaño- está más dividida que nunca, creando miles de distribuciones, y metadistribuciones creadas a partir de ellas. En vez de aunar esfuerzos, cada uno va por su lado.

– La guerra por “el gran público” ha hecho que la gran mayoría pierda de vista lo que significa la GPL. La GPL nos dice que podemos tener alternativas si nos implicamos, pero “evangelizar” usuarios con argumentos “mira lo bonito que es beryl” o “usa Ubuntu: no necesitas aprender nada” me parece que van en contra de esa licencia y su espíritu. Me parece que va más encaminado a fastidiar a Microsoft que a resolver los auténticos problemas del usuario.

 Todo lo que se masifica acaba perdiendo su “esencia original”, pero en el caso de Linux me duele mucho más, porque he vivido día a día como cada vez se parece más a una Mega Corporación.

Aqui (Kriptopolis, castellà) podeu llegir l’article i en aquest post (LinuxEspañol, castellà) podeu veure alguns comentaris, reacions i opinions de l’article. La majoria d’opinions son força encertades.

Anuncis

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: