jump to navigation

La metamorfosis linuxera Abril 8, 2007

Posted by MaTa in Articles interessants, Qüestió de filosofia.
trackback

Quan més t’acostes a GNU/Linux, més t’adones de que no només és programari. T’adones que hi ha una filosofia al darrera que alguna anomenen frikisme, d’altres manera d’entendre el món. aquesta reflexió és prou interessant tant per qui porti poc amb el programari lliure com per qui faci temps que l’utilitza. Obligada lectura.

Alguns fragments :

Linux es lógica, realidad, tocar de pies en el suelo informático: esto no funciona por eso y por eso y se arregla así y asá. Es hacer el cubo de Rubik. Es saber que, al final, seguro que tiene solución. Windows es magia, es no saber qué tocas, es el terror del usuario poco avanzado, no tiene nada de lógica: esto no funciona por eso o por vete a saber, quizás mejor no lo cambies, déjalo colgando y algún rato puede que se arregle solo. O no.

Linux es darte cuenta de que hay otros mundos y también ver con más claridad el propio. Como ser mujer en una sociedad de hombres. O negro en un país de blancos. Cuando formas parte de la mayoría, no te das cuenta de que hay cosas que no deberían ser así. Cuando usaba Windows, jamás se me había ocurrido pensar que los virus sólo afectan a Windows. En mi concepción, afectaban a todo el mundo. Desde que uso Linux sé que los virus infectan sistemas Windows o, también, que los fabricantes de hardware están vergonzosa y mafiosamente conchabados con MS.

La metamorfosis linuxera (Mercè Molist, castellà)
Conegut gràcies al Blog personal de Vicent Cubells

Advertisements

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: